Nowy rok – nowe oblicze komunikacji publicznej
Pod koniec 2021 r. podjęto istotne decyzje, które będą miały wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Opocznie. Zaraz po świętach przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Opocznie podpisali umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Przedmiotem umowy jest pożyczka w kwocie niemal 3,6 milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnych busów na gaz oraz systemu tankowania gazu, dzięki czemu przedsiębiorstwo będzie mogło kompleksowo zarządzać nowymi pojazdami.
Opoczyńskie MPK wzbogaci się o pięć nowych busów, które znacząco zwiększą komfort podróży i zwiększą efektywność finansową przedsiębiorstwa.
Wszystko wskazuje na to, że przyszły rok będzie pomyślny dla MPK Opoczno i przede wszystkim – dla pasażerów, którzy będą mogli nie tylko korzystać z nowych autobusów, ale również z nowoczesnych usług ułatwiających korzystanie z komunikacji miejskiej.
System Informacji Pasażerskiej Miasta i Gminy Opoczno
Rok 2022 rozpocznie się wprowadzeniem zmian w rozkładzie jazdy, jednak uwagę osób korzystających z komunikacji publicznej w Opocznie na pewno zwróci zupełnie nowa usługa wprowadzona z dniem 1 stycznia 2022 r.
Już w Nowy Rok zostanie wprowadzony System Informacji Pasażerskiej Miasta i Gminy Opoczno, czyli nowoczesne, kompleksowe i funkcjonalne rozwiązanie, mające na celu ułatwić komunikację na linii przedsiębiorstwo – pasażer.
System zapewni osobie korzystającej z jego zasobów możliwość bycia na bieżąco ze wszystkimi informacjami dotyczącymi funkcjonowania MPK.
Informacje będą prezentowane w ramach aplikacji mobilnej, która m.in. pokazuje ruch autobusów na żywo. Jeśli nie wiemy, czy zdążymy na autobus – warto sprawdzić aktualną lokalizację interesującego nas pojazdu i zdecydować, czy warto się spieszyć, czy nie zdążymy na dany kurs.
W aplikacji prezentowana jest również tabliczka przystankowa oraz platforma z aktualnymi rozkładami jazdy i komunikatami dla pasażerów.